fbpx

Informacja o prowadzeniu konsultacji od 01.06.2020 r.

Zgodnie z nowelizacją Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 od poniedziałku,
1 czerwca br.
uczniowie będą mieli możliwość korzystania z dobrowolnych konsultacji ze wszystkich przedmiotów na terenie szkoły.

Zajęcia będą prowadzone z zachowaniem zasad sanitarnych, z uwzględnieniem procedur opracowanych na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz wytycznych dla szkół Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Harmonogram konsultacji: godziny 9.00 – 13.00

LP. Nazwisko i imię dzień
1 Adler Irena sobota
2 Bodusz Jolanta wtorek
3 Bugiel-Nowak Ewa wtorek
4 Burda Karina środa
5 Cornik Ewa czwartek
6 Fonfara Dorota poniedziałek
7 Franusik Monika środa
8 Gutowska Beata wtorek
9 Kamiński Daniel czwartek
10 Kamińska Sonia piątek
11 Kłoś-Badera Katarzyna czwartek
12 Kroczek Edyta poniedziałek
13 Kulisz Anna wtorek
14 Lizak Katarzyna poniedziałek
15 Mikołajczyk Bogusława piątek
16 Plasun Aleksandra czwartek
17 Polyzos Patrycja poniedziałek
18 Sienko Jolanta piątek
19 Słaby Artur czwartek
20 Suszek Dominika środa
21 Wardulińska Beata czwartek
22 Wesołek Jarosław czwartek
23 Wojtal Katarzyna czwartek
24 Wyciszczak Agnieszka poniedziałek
25 Wyrwol Lilianna środa
26 Zielenski Grzegorz sobota

Biblioteka będzie czynna w środy od 9.00 do 13.00

 Uczniowie, którzy chcą uczestniczyć w konsultacjach proszeni są o poinformowanie nauczyciela poprzez dziennik elektroniczny o takim zamiarze.

Rodzice uczniów  niepełnoletnich i uczniowie pełnoletni  zobowiązani są do wypełnienia i dostarczenia do szkoły oświadczenia, którego wzór zamieszczamy poniżej. Oświadczenie może być napisane odręcznie przez rodzica lub ucznia pełnoletniego.

OŚWIADCZENIE UCZNIA DO UCZESTNICZENIA W KONSULTACJACH PROWADZONYCH PRZEZ NAUCZYCIELI NA TERENIE

 ZESPOŁU SZKÓŁ CHEMICZNO-MEDYCZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH W TARNOWSKICH GÓRACH W CZASIE WZNOWIENIA FUNKCJONOWANIA PLACÓWKI W OKRESIE EPIDEMII COVID – 19

Ja, ……………………………………………………………………… (imię i nazwisko ucznia), który w roku szkolnym 2019/2020 jest uczniem klasy ………….  deklaruję gotowość udziału w zajęciach konsultacyjnych prowadzonych na terenie Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach zgodnie z przedstawionym harmonogramem.

Wyrażam zgodę na pomiar temperatury.

Przyjmuję do wiadomości, że zaopatrzę się w indywidualną osłonę nosa i ust podczas drogi do i ze szkoły; przypomnę sobie o podstawowych zasadach higieny (unikania dotykania oczu, nosa i ust, częste mycie rąk wodą z mydłem, niepodawanie ręki na powitanie, odpowiedni sposób zasłania twarzy podczas kichania czy kasłania).

Oświadczam, że:

1) nie wykazuję jakichkolwiek objawów choroby zakaźnej;

2) w domu nie przebywa żadna osoba na kwarantannie lub w izolacji domowej;

3) jestem świadoma/y czynników ryzyka w związku z COVID-19, w szczególności związanych z przebywaniem na jednej powierzchni łącznie zwiększonej liczby osób w jednym czasie i miejscu; 4) zapoznałam/em się z obowiązującymi procedurami funkcjonowania w szkole w okresie stanu epidemii;

5) podane informacje są zgodne ze stanem faktycznym i wiadome mi jest, że fałszowanie dokumentów, poświadczenie nieprawdy, wyłudzenie poświadczenia nieprawdy i użycie dokumentu poświadczającego nieprawdę podlega odpowiedzialności karnej.

 

…………………………………………………………….

(czytelny podpis rodzica/opiekuna prawnego

lub pełnoletniego ucznia)

 

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) informuję, że:  administratorem podanych przez Panią/Pana danych jest Zespół Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach, tel. 32 285 52 34, e-mail: zschmio@o2.pl,  dane przetwarzane będą w celu zapewnienia uczniowi bezpiecznych warunków pobytu w placówce w czasie epidemii Koronawirusa,  przetwarzanie danych odbywać się będzie na podstawie:  art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – przetwarzanie niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w relacji z art. 30b ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, w zakresie danych identyfikacyjnych,  art. 9 ust. 2 lit i) RODO – przetwarzanie niezbędne ze względów związanych z interesem publicznym w dziedzinie zdrowia publicznego, takich jak ochrona przed poważnymi transgranicznymi zagrożeniami zdrowotnym, w relacji z art. 30b ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe oraz rozporządzeniem MEN z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, w zakresie danych dotyczących zdrowia,  podanie danych jest obowiązkiem ustawowym w zakresie wskazanych ustaw, a konsekwencją ich niepodania jest brak możliwości pobytu ucznia w placówce,  dane nie będą przekazywane żadnym odbiorcom,  dane przechowywane będą przez okres 2 lat, następujących po roku, w którym ustanie epidemia Koronawirusa,  w oparciu o przetwarzane dane nie będzie miało miejsca zautomatyzowane podejmowanie decyzji ani profilowanie,  przysługuje prawo do żądania dostępu do danych oraz do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, usunięcia, a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdyby przetwarzanie danych naruszało wymienione prawa lub naruszało RODO,  we wszystkich sprawach dot. przetwarzania danych osobowych oraz realizacji przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z wyznaczonym inspektorem ochrony danych przez e-mail: korzuch@infoic.pl

…………………………………………………….…

(podpis rodzica/prawnego opiekuna)

PROCEDURA ORGANIZACJI KONSULTACJI PROWADZONYCH PRZEZ NAUCZYCIELI NA TERENIE ZESPOŁU SZKÓŁ CHEMICZNO-MEDYCZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH W TARNOWSKICH GÓRACH

(opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz wytycznych dla szkół Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Edukacji Narodowej)

  1. Procedura obowiązuje w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
  2. Konsultacje dla uczniów szkoły prowadzone są przez nauczycieli specjalistów zgodnie z potrzebami edukacyjnymi młodzieży.
  3. Konsultacje dla uczniów odbywają się w okresie od 1 czerwca do 7 czerwca 2020 roku, w dniach i godzinach zapisanych w „Harmonogramie Konsultacji” ustalonym przez dyrektora szkoły.
  4. Podstawowym celem konsultacji uczniów jest:

1) uzupełnienie przez ucznia treści podstawy programowej nauczania przedmiotu obowiązkowego,
2) rozszerzenie przez ucznia treści podstawy programowej nauczania przedmiotu obowiązkowego,
3) poprawa oceny proponowanej rocznej, w tym przygotowanie do poprawy oceny,

  1. Nauczyciele będą prowadzili konsultacje ze wszystkich przedmiotów obowiązkowych w szkole, zgodnie z potrzebami uczniów.
  2. Konsultacje są prowadzone przez nauczycieli z kwalifikacjami do nauczania przedmiotów obowiązujących w szkole, w salach dydaktycznych wyznaczonych dla grupy liczącej nie więcej niż 12 uczniów.
  3. Podczas przerwy pomiędzy zajęciami uczniowie, zachowują dystans społeczny nie mniejszy niż 2 metry.
  4. Uczniowie korzystający z toalety podczas przerwy między zajęciami wchodzą do niej pojedynczo, zachowując dystans społeczny. Po zakończonych czynnościach toaletowych myją i dezynfekują ręce zgodnie z instrukcją mycia i dezynfekcji rąk. Ręce wycierają w jednorazowy ręcznik papierowy. W jednej łazience szkolnej nie może przebywać więcej niż 2 uczniów.
  5. Uczeń ma prawo przynieść do szkoły niezbędne podręczniki i przybory szkolne oraz korzystać z nich i przechowywać we własnej teczce lub na ławce szkolnej.
  6. Nauczyciel podczas konsultacji stosuje metody i formy pracy aktywizujące ucznia i wspomagające proces nauki, korzysta z pomocy dydaktycznych dostępnych w szkole, w tym podręczników i zeszytów ćwiczeń ucznia.
  7. Nauczyciel prowadzi rejestr godzin w systemie elektronicznym. Do rejestru godzin wpisuje obecność ucznia na zajęciach, temat konsultacji.
  8. Uczeń po zakończonych konsultacjach niezwłocznie opuszcza szkołę, zachowując dystans społeczny podczas pobytu w szatni i w drodze do wyjścia ze szkoły. Nie kontaktuje się z kolegami i koleżankami, nie pozostaje w szkole bez zgody i wiedzy nauczyciela. Po wyjściu z sali niezwłocznie nakłada maseczkę na usta i nos zgodnie z instrukcją nakładania i zdejmowania maseczki.
  9. Uczniowie siedzą w ławkach pojedynczo z zachowaniem odległości od siebie nie mniejszej niż 1,5 metra. Nie zmieniają miejsca siedzenia przez cały czas pobytu na zajęciach.
  10. Zawsze stosują się do poleceń wydawanych przez nauczyciela.
  11. Uczniowie korzystają wyłącznie z własnych pomocy dydaktycznych oraz podręczników i zeszytów ćwiczeń.
  12. Nauczyciel nie wykorzystuje podczas konsultacji materiałów dydaktycznych, które nie są odkażone lub których nie można zdezynfekować.
  13. Rodzice uczniów niepełnoletnich wyrażających wolę uczestniczenia dziecka w proponowanych przez szkołę konsultacjach od 1 czerwca 2020 do 7 czerwca 2020, mają obowiązek przed posłaniem dziecka do szkoły napisać „Oświadczenie do udziału ucznia w konsultacjach prowadzonych przez nauczycieli na terenie Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach”.

PROCEDURA POSTĘPOWANIA W RAZIE STWIERDZENIA ZAGROŻENIA ZARAŻENIA WIRUSEM COVID-19 U UCZNIA ZESPOŁU SZKÓŁ CHEMICZNO-MEDYCZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄYCH W TARNOWSKICH GÓRACH
(opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz wytycznych dla szkół Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Edukacji Narodowej)

  1. Procedura obowiązuje w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
  2. Nauczyciel, który zaobserwował u ucznia jeden z objawów (gorączka, kaszel, duszność), niezwłocznie nakłada strój ochronny (maska jednorazowa, rękawiczki jednorazowe, przyłbica).
  3. Nauczyciel przekazuje uczniowi instrukcje, że ma przebywać w wyznaczonym miejscu – sala nr 41 (najlepiej przodem do ściany/okna), założyć maskę jednorazową, przyłbicę, zdezynfekować ręce, nałożyć jednorazowe rękawiczki.
  4. Nauczyciel kontaktuje się z dyrektorem, który niezwłocznie wyznacza osobę, która zajmie się uczniem do przyjazdu rodziców.
  5. Dyrektor lub wyznaczony pracownik powiadamia rodziców/opiekunów prawnych, nakazuje niezwłocznie odebrać ucznia ze szkoły, zaleca kontakt z lekarzem i Stacją SANEPID.
  6. Nauczyciel przekazuje zdrowym uczniom instrukcję, aby nie zbliżały się do chorego, założyły maski jednorazowe, zdezynfekowały ręce.
  7. Nauczyciel otwiera okno.
  8. Nauczyciel przekazuje ucznia wyznaczonej osobie (podaje imię, nazwisko, obserwowane objawy).
  9. Uczeń prowadzony jest do osobnej, wyznaczonej sali, gdzie wraz z osobą dorosłą wyznaczoną przez dyrektora czeka na rodziców /opiekunów prawnych.
  10. Nauczyciel dokładnie myje ręce, instruuje uczniów, aby umyły ręce, zdezynfekowały, prawidłowo zdjęły strój ochronny; dezynfekuje ręce, zdejmuje strój ochronny.
  11. Uczniowie wraz z nauczycielem opuszczają salę, która jest dezynfekowana i dokładnie wietrzona.
  12. Uczeń z objawami (kaszel, duszność, gorączka) przekazywany jest rodzicom/opiekunom prawnym zgodnie z procedurą odbioru ucznia ze szkoły.
  13. Do szkoły nie są przyjmowani uczniowie, którzy wykazują objawy w momencie przyjścia, jak również ci, którzy podlegają jednemu z kryteriów epidemiologicznych.
  14. Rodzic/opiekun prawny ma obowiązek poinformować niezwłocznie dyrektora placówki o potwierdzonym zakażeniu wirusem Covid –19.

Skontaktuj się z nami:

ul. Opolska 26
42-600 Tarnowskie Góry
e-mail: zschmio@o2.pl
tel. 32 285 52 34
 
Skip to content