Regulamin rekrutacji uczestników do projektu „Europejska mobilność nauczycieli kluczem do sukcesu”
(2023-1-PL01-KA122-SCH-000114161) realizowanego przez
Zespół Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach
§ 1
Przepisy ogólne
- Projekt pt. „Europejska mobilność nauczycieli kluczem do sukcesu” jest realizowany przez Zespół Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach, zwane dalej organizacją wysyłającą, działającą w partnerstwie z firmą Erasmus Learning Academy z siedzibą w Bolonii, zwaną dalej organizacją przyjmującą.
- Projekt jest realizowany w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+
- Projekt jest realizowany na podstawie umowy nr 2023-1-PL01-KA122-SCH-000114161 zawartej pomiędzy Powiatem Tarnogórskim/ Zespół Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach a Fundacją Rozwoju Sytemu Edukacji.
- Projekt jest realizowany w terminie 01.12.2023 – 30.09.2024.
- Głównymi celami realizowanego projektu są m.in.:
- podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie technologii ICT i nowych technologii w procesie nauczania i edukacji,
- podniesienie kompetencji językowych, społecznych i osobistych nauczycieli,
- podniesienie umiejętności i kwalifikacji w zakresie realizacji projektów,
- zaistnienie Szkoły na arenie międzynarodowej.
- 10 nauczycieli uczących w Zespole Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach weźmie udział w 10-dniowym kursie pn. „Wdrażanie technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz nowych technologii do procesu nauczania i edukacji”. Kurs odbędzie się we Włoszech, w Bolonii. Wstępny termin kursu: 24.06.2024 – 05.07.2024 (+2 dni podróży).
- Regulamin rekrutacji do projektu określa w szczególności:
- grupę docelową,
- kryteria kwalifikacyjne i zasady rekrutacji,
- nabory dodatkowe,
- wymagane dokumenty,
- prawa i obowiązki uczestników,
- zasady rezygnacji.
- Ogólny nadzór nad realizacją projektu oraz przeprowadzenie rekrutacji należą do kompetencji organizacji wysyłającej i będą prowadzone przez koordynatora projektu.
- Biuro projektu mieści się w siedzibie organizacji wysyłającej: ul. Opolska 26, 42-600 Tarnowskie Góry.
- Informacje na temat projektu zamieszczane są na stronie internetowej: https://chemiktg.pl/
§ 2
Grupa docelowa
10 osób z kadry pedagogicznej Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach.
§ 3
Kryteria kwalifikacyjne i zasady rekrutacji
- Warunki ogólne
- Rekrutację do projektu ogłasza i jej termin ustala organizacja wysyłająca.
- Rekrutacja trwa w okresie 12.02.2024-29.02.2024 r.
- Rekrutację przeprowadza komisja rekrutacyjna składająca się z 3 pracowników Szkoły powołana przez dyrektora szkoły (osoby nie biorące udziału w mobilności).
- Organizacja wysyłającą ogłasza rekrutację poprzez zamieszczenie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń umieszczonej w widocznym miejscu w budynku szkoły i na stronie internetowej szkoły.
- Zgłoszenia do projektu dokonuje kadra pedagogiczna na podstawie formularza zgłoszeniowego stanowiącego załącznik 1 do niniejszego regulaminu.
- Ocena zostanie dokonana przez organizację wysyłającą na podstawie niżej opisanych kryteriów i zamieszczona na karcie oceny (protokole z rekrutacji), stanowiącej załącznik 2 do niniejszego regulaminu, w terminie ogłoszonym przez organizację wysyłającą.
- Podczas rekrutacji brane są pod uwagę jedynie kryteria opisane w pkt. II, III a rekrutacja jest jawna i transparentna oraz wolna od dyskryminacji. W trakcie realizacji Projektu, w tym w procesie rekrutacji organizacja wysyłająca promuje i przestrzega zasad:
- równego dostępu do informacji w realizowanym projekcie,
- równości szans przy ubieganiu się o zakwalifikowanie na wyjazd zagraniczny bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, wyznanie, itp.,
- jasno i przejrzyście określone kryteria naboru.
II. Kryterium rekrutacyjne podstawowe
- Posiadanie statusu kadry pedagogicznej Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach – ocena: spełnia/ nie spełnia na podstawie formularzy zgłoszeniowych.
- Przynależność do jednej ze wskazanych grup – osoba w niekorzystnej sytuacji, czyli osoba o tzw. mniejszych szansach na podstawie pytania zawartego w formularzu zgłoszeniowym:
- niepełnosprawność,
- trudności edukacyjne,
- przeszkody natury ekonomicznej,
- różnice kulturowe,
- problemy zdrowotne,
- przeszkody społeczne związane z dyskryminacją,
- przeszkody natury geograficznej.
- Osoby z oceną „spełnia” przejdą do dalszego etapu rekrutacji opisanego w pkt. III.
III. Kryteria rekrutacyjne szczegółowe:
- Poziom znajomości języka angielskiego zbadany na podstawie oświadczenia kandydata. Zostaną nadane punkty wg klucza:
- Znajomość języka angielskiego na poziomie C1/C2 – 10 pkt.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1/B2 – 5 pkt.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie A1 – 3 pkt.
- Staż pracy i doświadczenie w pracy z uczniami zbadane na podstawie oświadczenia kandydata. Zostaną nadane punkty wg klucza:
- Staż pracy od 1- 3 lat – 3 pkt
- Staż pracy od 4-7 lat – 5 pkt
- Staż pracy od 8 lat i więcej – 10 pkt
- Motywacja do udziału w projekcie i sposób wykorzystania zdobytej wiedzy na rzecz Szkoły i uczniów na podstawie pytania otwartego zawartego w formularzu zgłoszeniowym. Nadawane będą punkty w skali od 0 do 10.
- Realizacja innych projektów, inicjatyw na rzecz Szkoły i młodzieży na podstawie pytania otwartego zawartego w formularzu zgłoszeniowym. Nadawane będą punkty w skali od 0 do 10.
IV. Procedura rekrutacji
- Punkty uzyskane z powyżej wymienionych kryteriów szczegółowych zostaną do siebie dodane, suma będzie stanowiła o wyniku. Osoby z największą ilością punktów zostaną zakwalifikowane do projektu.
- Z rekrutacji zostanie sporządzona lista główna i rezerwowa (załącznik nr 3). Obie listy zostaną umieszczone na tablicy ogłoszeń umieszczonej w widocznym miejscu w budynku szkoły i na stronie internetowej szkoły.
- O kolejności na liście decyduje suma uzyskanych punktów. W przypadku uzyskania takiej samej ilości punktów o kolejności na liście decydują punkty za motywację do udziału w projekcie, następnie zaangażowanie w pracę na rzecz szkoły, kolejno gotowość wykorzystania wiedzy z kursu w pracy szkoły.
- W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja zostanie powtórzona.
- Każdy kandydat ma prawo odwołać się w ciągu 2 dni od decyzji Komisji rekrutacyjnej. Komisja rekrutacyjna ma obowiązek rozpatrzenia każdego odwołania w ciągu 2 dni i w przypadku decyzji pozytywnej – zmiany wyników rekrutacji.
- Ocena uczestników zostanie zamieszczona na kartach oceny, będzie dostępna do wglądu dla każdej ze stron.
- W przypadku niepowodzenia rekrutacji z powodu zbyt małej ilości zgłoszeń lub wycofania się uczestnika lub innych zaistniałych okoliczności organizacja wysyłającą ma prawo na każdym etapie rekrutacji do ogłoszenia dodatkowego naborów uczestników, który może być prowadzony w trybie przyspieszonym, tj. bez zachowania terminu min. 2 tygodni przyjmowania zgłoszeń. W przypadku, gdy w toku rekrutacji wyłoniono uczestników rezerwowych, rezygnacja uczestnika powoduje dobór kolejnego z listy bez ogłoszenia naboru dodatkowego.
§ 4
Wymagane dokumenty w projekcie
- Na etapie rekrutacji:
- formularz zgłoszeniowy.
- Po zakwalifikowaniu do projektu:
- Umowa pomiędzy instytucją wysyłającą a uczestnikiem mobilności w programie Erasmus+,
- Warunki ogólne.
- Po zakończeniu udziału w projekcie uczestnik/uczestniczka otrzyma m.in. certyfikat ukończenia mobilności, dokument Europass Mobilność.
§ 5
Prawa i obowiązki uczestników projektu
Każdy uczestnik/uczestniczka projektu zobowiązany jest do:
- Udziału w zajęciach przygotowawczych z zakresu:
- języka obcego,
- pedagogicznego,
- kulturowego.
- Uczestnictwa we wszystkich spotkaniach informacyjnych w czasie trwania projektu zarówno przed wyjazdem, w czasie pobytu na praktykach zawodowych, jak i po powrocie.
- Przygotowania i złożenia wymaganego zapisami programu Erasmus+ raportu w systemie Beneficiary Module, wypełniania ankiet ewaluacyjnych.
- Gromadzenia podczas pobytu na mobilności materiałów do opracowania narzędzi promocyjnych upowszechniających rezultaty projektu, uczestniczenia w spotkaniach promocyjnych upowszechniających rezultaty projektu.
- Współpracy z koordynatorem projektu.
- Odbycia kursu zgodnie z programem i założeniami, uczestnictwa w realizacji programu kulturowego.
- Bezwzględnego przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa podczas podróży, mobilności, udziału w programie kulturowym, przebywania na terenie miejsca zakwaterowania i podczas spędzania czasu wolnego.
- Posiadania ważnych dokumentów uprawniających do pobytu za granicą, tj. ważny dowód osobisty lub paszport, dokumentów upoważniających do korzystania z bezpłatnej opieki medycznej tj. Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego.
§ 6
Zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie
- Organizacja wysyłająca zastrzega sobie możliwość wykluczenia uczestnika/uczestniczki z projektu w przypadku naruszenia niniejszego Regulaminu, zasad współżycia społecznego lub rezygnacji z pracy w szkole.
- Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:
- Rezygnacja została zgłoszona na piśmie do koordynatora projektu w terminie do 3 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny.
- Rezygnacja w trakcie trwania zajęć przygotowawczych do mobilności jest możliwa w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych, działania siły wyższej, w terminie do 5 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Przyczyna rezygnacji nie może być znana przez uczestnika/uczestniczkę w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie. Rezygnacja musi być złożona na piśmie, do którego należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji (np. zwolnienie lekarskie).
- Rezygnacja z udziału w projekcie po zakupie biletów na przejazd/przelot w celu odbycia mobilności powoduje obciążenie uczestnika/uczestniczki kosztem zakupu /przebukowania biletu.
- W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie w czasie pobytu za zagranicą uczestnik/ uczestniczka zobowiązana jest do samodzielnej organizacji powrotu do kraju i na własny koszt.
- W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie z przyczyn nieuzasadnionych uczestnik/ uczestniczka może zostać obciążona kosztami poniesionymi na organizację jego/jej udziału w projekcie.
§ 7
Postanowienia końcowe
- Organizacja wysyłająca zastrzega sobie prawo zmiany lub aneksowania niniejszego Regulaminu.
- Regulamin obowiązuje od dnia ogłoszenia.
- Regulamin jest dostępny na stronie internetowej https://chemiktg.pl/
Tarnowskie Góry 17.01.2024 r.