fbpx

Regulamin uczniowie

Regulamin rekrutacji uczestników do projektu
Europejskie doświadczenie drogą do zawodowego rozwoju” o nr 2024-1-PL01-KA122-VET-000220443 realizowanym w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” współfinansowanym przez Unię Europejską
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+

§ 1

Przepisy ogólne

  1. Projekt pt. „Europejskie doświadczenie drogą do zawodowego rozwoju” jest realizowany przez Zespół Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach, zwane dalej organizacją wysyłającą bądź szkołą, działającą w partnerstwie z firmą ASSOCIACAO INTERCULTURAL AMIGOS DA MOBILIDADE (zwaną też Mobility Friends) z siedzibą w Barcelos w Portugalii, zwaną dalej organizacją przyjmującą.
  2. Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027. Projekt jest realizowany na zasadach programu Erasmus+ i dofinansowany z projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”, którego beneficjentem jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
  3. Projekt jest realizowany na podstawie umowy nr 2024-1-PL01-KA122-VET-000220443 zawartej pomiędzy Powiatem Tarnogórskim reprezentowanym na podstawie pełnomocnictwa udzielonego Pani Monice Franusik – Dyrektorowi Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach a Fundacją Rozwoju Sytemu Edukacji.
  4. Projekt jest realizowany w terminie 01.12.2024 – 30.11.2025.
  5. Cele projektu:
  6. rozwój kompetencji zawodowych, językowych, kulturowo-społecznych uczniów,
  7. podniesienie kompetencji i wiedzy nauczycieli przedmiotów zawodowych na temat metod kształcenia zawodowego młodzieży w innym kraju,
  8. wzrost umiejętności zarządzania projektami wśród nauczycieli,
  9. nawiązanie i rozwój współpracy międzynarodowej, wzrost prestiżu Szkoły.
  10. Główne działania w projekcie to organizacja 4-tygodniowych staży zagranicznych dla 18 uczniów, którzy wyjadą do Portugalii wraz z 2 opiekunami z organizacji wysyłającej oraz organizacja tygodniowej obserwacji pracy dla 3 nauczycieli w portugalskich przedsiębiorstwach.
  11. Planowane terminy mobilności:
  12. staże zagraniczne: 22.09.2025 – 17.10.2025 (+ 2 dni podróży),
  13. obserwacja pracy: 26.05.2025 – 30.05.2025 (+ 2 dni podróży).
  14. Regulamin rekrutacji do projektu określa w szczególności:
    • grupę docelową,
    • kryteria kwalifikacyjne i zasady rekrutacji,
    • nabory dodatkowe (uzupełniające) i procedurę odwoławczą,
    • wymagane dokumenty,
    • prawa i obowiązki uczestników,
    • zasady rezygnacji.
  • Ogólny nadzór nad realizacją projektu oraz przeprowadzenie rekrutacji należą do kompetencji organizacji wysyłającej i będą prowadzone przez koordynatora projektu.
  1. Biuro projektu mieści się w siedzibie organizacji wysyłającej: ul. Opolska 26, 42-600 Tarnowskie Góry.
  2. Informacje na temat projektu zamieszczane są na stronie internetowej: https://chemiktg.pl/

§ 2

Grupa docelowa

1. 18 uczniów z klas II, III uczących się w Zespole Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach w kierunkach:

  • technik ortopeda,
  • technik analityk,
  • technik weterynarii.

2. 3 nauczycieli przedmiotów zawodowych zatrudnionych w Zespole Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach.

§ 3

Kryteria kwalifikacyjne i zasady rekrutacji

I. Warunki ogólne

  1. Rekrutację do projektu ogłasza i jej termin ustala organizacja wysyłająca.
  2. Przyjmowanie zgłoszeń od uczestników w ramach rekrutacji trwa min. 10 dni roboczych i rozpoczyna się w lutym 2025 r. Data rozpoczęcia i zakończenia przyjmowania zgłoszeń do projektu zostaje podana w ogłoszeniu rekrutacyjnym.
  3. Rekrutację przeprowadza komisja rekrutacyjna, zwana dalej komisją, złożona z 3 osób, w tym dyrektora, koordynatora i nauczyciela (przedmiotów zawodowych / j. angielskiego). Proces rekrutacji mogą wspierać pozostali pracownicy z organizacji wysyłającej nie będący w składzie komisji rekrutacyjnej.
  4. Organizacja wysyłającą ogłasza rekrutację poprzez zamieszczenie ogłoszenia o rozpoczęciu naboru w widocznym miejscu w budynku szkoły i na stronie/profilu szkoły. O naborze poinformują także uczniów wychowawcy klas.
  5. Zgłoszenia do projektu kandydat dokonuje składając formularz zgłoszeniowy stanowiący załącznik 1 do niniejszego regulaminu w przypadku ucznia lub załącznik 2 w przypadku nauczyciela przedmiotu zawodowego.
  6. Podczas rekrutacji brane są pod uwagę jedynie kryteria opisane w pkt. II, III, IV a rekrutacja jest wolna od dyskryminacji i transparentna. W trakcie realizacji Projektu, w tym w procesie rekrutacji organizacja wysyłająca promuje i przestrzega zasad:
  7. równego dostępu do informacji w realizowanym projekcie,
  8. równości szans przy ubieganiu się o zakwalifikowanie na wyjazd zagraniczny bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, wyznanie, itp.,
  9. jasno i przejrzyście określonych kryteriów naboru.
  10. Kandydaci/uczestnicy mają prawo wglądu w dokumentację rekrutacyjną ich dotyczącą.

II. Kryterium rekrutacyjne podstawowe

  1. Posiadanie statusu ucznia Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach, uczęszczającego do klasy II, III lub IV, uczącego się w kierunku technik ortopeda, technik analityk, technik weterynarii, bądź posiadanie statusu nauczyciela przedmiotu zawodowego zatrudnionego w Zespole Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach (w przypadku job shadowing) – ocena: spełnia/nie spełnia na podstawie kart zgłoszeniowych (weryfikuje Komisja Rekrutacyjna).  
    1. Osoby z oceną „spełnia” przechodzą  do dalszego etapu rekrutacji opisanego w pkt. III (dla uczniów) oraz IV (dla nauczycieli przedmiotów zawodowych).
    2. Podczas rekrutacji pierwszeństwo mają osoby, które nie uczestniczyły w żadnej mobilności zagranicznej.

III. Kryteria rekrutacyjne szczegółowe – uczniowie:

  1. Średnia z ocen z przedmiotów zawodowych uzyskana na koniec pierwszego półrocza roku szkolnego 2024/2025. Nadawane będą punkty w skali od 0 do 30, wg klucza:

oceny powyżej 5,0 – 30 pkt.,

oceny od 4,6 do 5,0 – 25 pkt.,

oceny od 4,0 do 4,5 – 20 pkt.,

oceny od 3,6 do 3,9 – 15 pkt.,

oceny od 3,0 do 3,5 – 10 pkt.,

oceny do 2,9 – 0 pkt.

  • Ocena z języka angielskiego uzyskana na koniec pierwszego półrocza roku szkolnego 2024/2025. Nadawane będą punkty w skali od 0 do 30, wg klucza:

ocena powyżej 5,0 – 30 pkt.

ocena 5,0 – 25 pkt.

ocena 4,0 – 20 pkt.

ocena 3,0  – 10 pkt.

ocena 2,0 i niżej – 0 pkt.

  • Zaangażowanie w życie szkoły (udział w pracach na rzecz szkoły, zajęciach pozalekcyjnych, akcjach charytatywnych) zostanie ocenione na podstawie opinii wystawionej przez wychowawcę – do uzyskania max 15 pkt. Wychowawca poda stopień zaangażowania w treści formularza zgłoszeniowego ucznia, gdzie komisja nada punkty wg. poniższego klucza:

15 pkt. – duże zaangażowanie

10 pkt. za odpowiedź – średnie zaangażowanie

5 pkt. za odpowiedź – małe zaangażowanie

0 pkt. za odpowiedź – brak dodatkowego zaangażowania

  • Udział ucznia w konkursach przedmiotowych / kierunkowych w toku całej jego nauki w szkole zostanie ocenione na podstawie opinii wystawionej przez wychowawcę – do uzyskania max 10 pkt. Wychowawca poda w treści formularza zgłoszeniowego, czy uczeń uczestniczył w konkursach przedmiotowych / kierunkowych, a komisja nada punkty wg. poniższego klucza:

uczeń uczestniczył w minimum jednym konkursie  – 10 pkt.

uczeń nie uczestniczył w żadnym konkursie – 0 pkt.

  • Osoba z „mniejszymi szansami” – ocenione na podstawie wskazania „mniejszych szans” przez wychowawcę – do uzyskania po 1 pkt.

niepełnosprawność

osoba z rodziny wielodzietnej/niepełnej

zamieszkiwanie na terenach wiejskich

trudności w nauce (w tym np. opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej)

niekorzystna sytuacja ekonomiczna

osoba pochodząca ze środowisk migracyjnych lub uchodźczych

osoba z problemami zdrowotnymi (w tym chorobami przewlekłymi)

  • Rozmowa w języku angielskim – ocena sprawności komunikacyjnej

umiejętność prowadzenia swobodnej rozmowy i wykazanie się bogatym słownictwem oraz poprawnością gramatyczną, pozwalającymi na precyzyjne wyrażanie myśli  – 5 pkt

umiejętność prowadzenia rozmowy i wykazanie się podstawowym słownictwem oraz poprawnością gramatyczną, pozwalającymi na formułowanie zrozumiałych komunikatów – 3 pkt

umiejętność budowania prostych zdań, albo formułowanie wypowiedzi z licznymi błędami leksykalnymi i gramatycznymi, zakłócającymi komunikację – 1 pkt

Punkty uzyskane w toku oceny wyżej opisanych kryteriów zostaną do siebie dodane i ich suma będzie stanowić o wyniku danego kandydata. W przypadku braku możliwości rozstrzygnięcia, tj.  wyłonienia właściwej liczby uczestników (18 os.) ze względu na uzyskanie takiej samej ilości punktów o wyniku zdecyduje w pierwszej kolejności: wyższa średnia z przedmiotów zawodowych, a następnie ocena z języka angielskiego.

IV. Kryteria rekrutacji szczegółowe – nauczyciele przedmiotów zawodowych:

  1. Poziom znajomości języka angielskiego zbadany na podstawie oświadczenia kandydata. Zostaną nadane punkty wg klucza:

poziom C1/C2 – 10 pkt.

poziom B1/B2 – 5 pkt.

poziom A1 – 1 pkt.

  • Ocena motywacji do udziału w projekcie i sposobu wykorzystania zdobytej wiedzy na rzecz Szkoły i uczniów (max. 10 pkt.).
  • Ocena doświadczenia w pracy z uczniami (max. 10 pkt.).
  • Ocena realizacji innych projektów, inicjatyw na rzecz Szkoły i młodzieży max. 10 pkt.).
  • Osoba z „mniejszymi szansami” – ocenione na podstawie wskazania „mniejszych szans” przez kandydata – do uzyskania po 1 pkt.

niepełnosprawność

osoba z rodziny wielodzietnej/niepełnej

zamieszkiwanie na terenach wiejskich

niekorzystna sytuacja ekonomiczna

osoba pochodząca ze środowisk migracyjnych lub uchodźczych

osoba z problemami zdrowotnymi (w tym chorobami przewlekłymi)

Punkty uzyskane w toku oceny wyżej opisanych trzech kryteriów zostaną do siebie dodane i ich suma będzie stanowić o wyniku danego kandydata. W przypadku braku możliwości rozstrzygnięcia, tj.  wyłonienia właściwej liczby uczestników (3 os.) w ze względu na uzyskanie takiej samej ilości punktów o wyniku zdecyduje lepsza znajomość j. angielskiego, a następnie punkty za ocenę motywacji do udziału w projekcie i sposobu wykorzystania zdobytej wiedzy na rzecz Szkoły i uczniów.

V. Ocena kandydatów i procedura odwoławcza

  1. Ocena kandydatów zostanie zamieszczona w protokole, stanowiącym załącznik 3 do niniejszego regulaminu, w terminie ogłoszonym przez organizację wysyłającą (nie później niż w przeciągu 2 dni od zakończenia rekrutacji).
    1. Ocena niezwłocznie zostanie ogłoszona poprzez wywieszenie listy rankingowej i listy rezerwowej w widocznym miejscu w budynku szkoły (załącznik 4).
    1. Wyniki rekrutacji będą mogły ulec zmianie w przypadku pozytywnego rozpatrzenia ewentualnych odwołań.
    1. Osoby wpisane na listę rezerwową będą mogły wziąć udział w projekcie w przypadku zwolnienia się w nim miejsca. Dobór do projektu osób z listy rezerwowej będzie następował w kolejności wg. ilości uzyskanych punktów .
    1. Osoby niezakwalifikowane do projektu mają prawo złożyć odwołanie w terminie 2 dni od ogłoszenia wyników rekrutacji.
    1. Odwołanie wraz z uzasadnieniem winno być złożone pisemnie do koordynatora projektu.
    1. Po złożeniu odwołania koordynator projektu winien rozpatrzyć jego zasadność w terminie 2 dni od przyjęcia odwołania i w przypadku pozytywnego rozpatrzenia odwołania ogłosić niezwłocznie ostateczną listę zakwalifikowanych uczestników i listę rezerwową.

VI. Nabory dodatkowe

  1. W przypadku niepowodzenia rekrutacji z powodu zbyt małej ilości zgłoszeń lub wycofania się uczestnika lub innych zaistniałych okoliczności organizacja wysyłającą ma prawo na każdym etapie rekrutacji do ogłoszenia dodatkowego naboru uczestników, który może być prowadzony w trybie przyspieszonym, tj. bez zachowania terminu podanego w §3 pkt. 2  przyjmowania zgłoszeń. W przypadku, jeśli wyłoniono uczestników rezerwowych, rezygnacja uczestnika powoduje dobór kolejnego z listy bez ogłaszania naboru dodatkowego.

§ 4

  • Wymagane dokumenty w projekcie
  • Na etapie rekrutacji:
    • formularz zgłoszeniowy od ucznia,
    • formularz zgłoszeniowy od kadry.
  • Po zakwalifikowaniu do projektu:
    • Deklaracja statusu uczestnika z oświadczeniem dot. przetwarzania danych osobowych,
    • Umowa pomiędzy organizacją wysyłającą a uczestnikiem mobilności,
    • Porozumienie o programie zajęć edukacyjnych w ramach mobilności pomiędzy organizacją wysyłającą, przyjmującą a uczestnikiem.
  • Przed wyjazdem:
    • Zaświadczenie o odbyciu zajęć przygotowawczych dla uczestników od organizacji wysyłającej.
  • Po powrocie:
    • Suplement do Porozumienia o programie zajęć zawarty pomiędzy organizacją wysyłającą, przyjmującą a uczestnikiem,
    • Karta Oceny Efektów Kształcenia wydana przez organizację przyjmującą i walidowana przez organizację wysyłającą,
    • Certyfikat od organizacji przyjmującej,
    • Dokument Europass – Mobility zatwierdzony przez każdą ze stron oraz Krajowe Centrum Europass,
    • Dzienniczki praktyk od uczniów.
  • Listy obecności ze spotkań, zajęć, dni pobytu, itp.

§ 5

Prawa i obowiązki uczestników projektu

Każdy uczestnik/uczestniczka projektu zobowiązany jest do:

  1. Udziału w zajęciach z zakresu:
  2.  języka obcego,
  3. przygotowania pedagogicznego,
  4. przygotowania kulturowego.
  5. Uczestnictwa we wszystkich spotkaniach informacyjnych w czasie trwania projektu zarówno przed wyjazdem, w czasie pobytu na mobilności, jak i po powrocie.
  6. Wypełnienia testu z j. angielskiego (w przypadku uczniów) przygotowanego przez prowadzącego zajęcia przygotowawcze przed i po udziale w mobilności.
  7. Przygotowania i złożenia wymaganego zapisami umowy raportu, wypełnienia dokumentów ewaluacyjnych.
  8. Gromadzenia podczas pobytu na mobilności materiałów do opracowania narzędzi promocyjnych upowszechniających rezultaty projektu oraz uczestniczenia w spotkaniach promocyjnych upowszechniających rezultaty projektu po powrocie.
  9. Współpracy z koordynatorem projektu oraz nauczycielami zaangażowanymi w realizację projektu w szkole oraz podczas pobytu w Portugalii, przestrzegania poleceń opiekuna wyjeżdżającego z uczestnikami.
  10. Odbycia stażu zgodnie z programem praktyk oraz uczestnictwa w realizacji programu kulturowego zagwarantowanego w czasie pobytu w Portugalii.
  11. Bezwzględnego przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa podczas podróży, odbywania praktyk zawodowych, udziału w programie kulturowym, przebywania na terenie miejsca zakwaterowania i podczas spędzania czasu wolnego.
  12. Bezwzględnego przestrzegania zakazu spożywania alkoholu, zażywania narkotyków i innych środków odurzających w czasie trwania mobilności. W przypadku stwierdzenia naruszenia przedmiotowych zakazów uczestnik zostanie bezwzględnie usunięty z udziału w projekcie i obciążony wszystkimi kosztami poniesionymi na organizację jego wyjazdu.
  13. Posiadania ważnych dokumentów uprawniających do pobytu za granicą, tj. ważny dowód osobisty lub paszport, dokumentów upoważniających do korzystania z bezpłatnej opieki medycznej tj. np. Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego.

§ 6

Zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie

  1. Organizacja wysyłająca zastrzega sobie możliwość wykluczenia uczestnika/uczestniczki z projektu w przypadku naruszenia niniejszego Regulaminu, zasad współżycia społecznego lub rezygnacji z nauki/z pracy w szkole.
  2. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:
    1. Rezygnacja została zgłoszona na piśmie do koordynatora projektu w terminie do 3 dni od zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny.
    1. Rezygnacja w trakcie trwania zajęć przygotowawczych do mobilności, jest możliwa w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych, działania siły wyższej, w terminie do 5 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Przyczyna rezygnacji nie może być znana przez uczestnika/uczestniczkę w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie. Rezygnacja musi być złożona na piśmie, do którego należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji (np. zwolnienie lekarskie).
  3. Rezygnacja z udziału w projekcie po zakupie biletów na przejazd/przelot w celu odbycia mobilności powoduje obciążenie uczestnika/uczestniczki kosztem zakupu biletu/przebukowania biletu.
  4. W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie w czasie pobytu za zagranicą uczestnik/uczestniczka zobowiązany/a jest do samodzielnej organizacji powrotu do kraju i na własny koszt.
  5. W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie z przyczyn nieuzasadnionych uczestnik/uczestniczka może zostać obciążony/a kosztami poniesionymi na organizację jego/jej udziału w projekcie.

§ 7

Postanowienia końcowe

  1. Organizacja wysyłająca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu.
  2. Regulamin obowiązuje od dnia ogłoszenia.
  3. Regulamin jest dostępny u koordynatora projektu.

Tarnowskie Góry, dn. 03.02.2025 r.

Skontaktuj się z nami:

ul. Opolska 26
42-600 Tarnowskie Góry
e-mail: sekretariat@chemiktg.pl
tel. 32 285 52 34
 
Skip to content