fbpx

REGULAMIN REKRUTACJI UCZESTNIKÓW

Regulamin rekrutacji uczestników
do projektu „Okno na świat – poszerzanie kompetencji uczniów i nauczycieli”

(2024-1-PL01-KA122-SCH-000205164)

realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+),
Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) w ramach projektu
„Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”

§ 1

Przepisy ogólne

  1. Projekt pt. „Okno na świat – poszerzanie kompetencji uczniów i nauczycieli” jest realizowany przez Zespół Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach, zwane dalej organizacją wysyłającą, działającą w partnerstwie z: Erasmus Learning Academy SL na Teneryfie w Hiszpanii (w przypadku kursu dla nauczycieli), Yaşar Acar Fen Lisesi (szkoła średnia) w Turcji (w przypadku grupowej mobilności uczniów), zwanymi dalej organizacjami przyjmującymi.
  1. Projekt jest realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”.
  2. Projekt jest realizowany w terminie 01.12.2024 – 30.11.2025.
  3. Głównymi celami realizowanego projektu są m.in.:
  4. Podniesienie kompetencji 10 nauczycieli ZSCHMiO w zakresie innowacyjnych metod nauczania w edukacji poprzez udział w międzynarodowym kursie do końca 2025 r. (wzrost u min. 90% uczestników).
  5. Podniesienie kompetencji 10 uczniów ZSCHMiO w zakresie świadomości i aktywności obywatelskiej poprzez udział w zagranicznej mobilności edukacyjnej w Turcji do końca 2025 r. (u min. 90% uczestników).
  6. Podniesienie kompetencji językowych, społecznych, osobistych, organizacyjnych 10 nauczycieli i 10 uczniów ZSCHMiO poprzez udział w międzynarodowych mobilnościach do końca 2025 r. (wzrost u min. 90% uczestników).
  7. Rozwój ZSCHMiO w Tarnowskich Górach na arenie międzynarodowej, wzrost europejskiego wymiaru Szkoły poprzez nawiązanie nowych partnerstw do końca 2025 r. (nawiązanie 2 partnerstw).
  8. Uczestnikami projektu będzie 10 nauczycieli (przedstawicieli kadry dydaktycznej) oraz 10 uczniów (wraz z 2 opiekunami) z Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach. Grupa nauczycieli wyjedzie na 10-dniowy kurs pn. „Innowacyjne metody nauczania w edukacji” na Teneryfę. Grupa uczniów wyjedzie na 5-dniową grupową mobilność do Turcji pn. „Świadomy, przedsiębiorczy, kreatywny i aktywny obywatel XXI wieku”.
  9. Wstępne terminy mobilności:
    1. kurs dla nauczycieli: 07.07.2025 – 18.07.2025 (+2 dni podróży),
    2. grupowa mobilność uczniów: 19.05.2025 – 23.05.2025 (+2 dni podróży).
  10. Regulamin rekrutacji do projektu określa w szczególności:
    1. grupę docelową,
    2. kryteria kwalifikacyjne i zasady rekrutacji,
    3. nabory dodatkowe,
    4. wymagane dokumenty,
    5. prawa i obowiązki uczestników,
    6. zasady rezygnacji.
  11. Ogólny nadzór nad realizacją projektu oraz przeprowadzenie rekrutacji należą do kompetencji organizacji wysyłającej i będą prowadzone przez koordynatora projektu.
  12. Biuro projektu mieści się w siedzibie organizacji wysyłającej: ul. Opolska 26, 42-600 Tarnowskie Góry.
  13. Informacje na temat projektu zamieszczane są na stronie internetowej: https://chemiktg.pl/

§ 2

Grupa docelowa

Uczestnikami projektu będzie:

  • 10 nauczycieli (przedstawicieli kadry dydaktycznej) Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach,
  • 10 uczniów Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach (uczniowie Technikum, klasy I-III). Grupie uczniów towarzyszyło będzie 2 opiekunów (nauczycieli).
  • Pierwszeństwo w rekrutacji mają osoby, które nie uczestniczyły w żadnej mobilności zagranicznej.

Wszyscy uczestnicy projektu muszą należeć do kategorii osób znajdujących się w niekorzystnej sytuacji, tj. należeć do jednej z kategorii osób o mniejszych szansach.

§ 3

Kryteria kwalifikacyjne i zasady rekrutacji

  1. Warunki ogólne
  2. Rekrutację do projektu ogłasza i jej termin ustala organizacja wysyłająca.
  3. Rekrutacja trwa min. 2 tygodnie. Data rozpoczęcia i zakończenia przyjmowania formularzy zgłoszeniowych zostanie zawarta w ogłoszeniu o rekrutacji.
  4. Rekrutację przeprowadza komisja rekrutacyjna, zwana dalej komisją, złożona z 3 osób, w tym dyrektora, koordynatora i nauczyciel języka angielskiego (osoby nie biorące udziału w mobilności w przypadku rekrutacji nauczycieli). Proces rekrutacji mogą wspierać pozostali pracownicy z organizacji wysyłającej nie będący w składzie komisji rekrutacyjnej.
  5. Organizacja wysyłającą ogłasza rekrutację poprzez zamieszczenie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń umieszczonej w widocznym miejscu w budynku szkoły  i na stronie internetowej szkoły.
  6. Zgłoszenia do projektu kandydat dokonuje składając formularz zgłoszeniowy stanowiący załącznik 1 do niniejszego regulaminu w przypadku ucznia lub załącznik 2 w przypadku nauczyciela.
  7. Ocena zostanie dokonana przez organizację wysyłającą  na podstawie niżej opisanych kryteriów i zamieszczona na karcie oceny (protokole z rekrutacji), stanowiącej załącznik 3 do niniejszego regulaminu, w terminie ogłoszonym przez organizację wysyłającą.
  8. Podczas rekrutacji brane są pod uwagę jedynie kryteria opisane w pkt. II, III, IV a rekrutacja jest jawna i transparentna oraz wolna od dyskryminacji. W trakcie realizacji Projektu, w tym w procesie rekrutacji organizacja wysyłająca promuje i przestrzega zasad:
    1. równego dostępu do informacji w realizowanym projekcie,
    2. równości szans przy ubieganiu się o zakwalifikowanie na wyjazd zagraniczny bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, wyznanie, itp.,
    3. jasno i przejrzyście określone kryteria naboru.

II. Kryterium rekrutacyjne podstawowe

  1. Posiadanie statusu ucznia Zespołu Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach – uczniowie Technikum, klasy I-III (w przypadku grupowej mobilności uczniów) bądź posiadanie statusu nauczyciela (przedstawiciela kadry dydaktycznej) zatrudnionego w Zespole Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach (w przypadku kursu) – ocena: spełnia/ nie spełnia na podstawie formularzy zgłoszeniowych.
  2. Osoby z mniejszymi szansami – ocenione na podstawie wskazania „mniejszych szans” przez ucznia/uczennicę i opiekuna prawnego w przypadku osób niepełnoletnich lub przedstawiciela kadry dydaktycznej – ocena: spełnia/ nie spełnia na podstawie formularzy zgłoszeniowych.

Niepełnosprawność

Trudności edukacyjne

Przeszkody natury ekonomicznej

Różnice kulturowe

Problemy zdrowotne

Przeszkody społeczne

Przeszkody natury geograficznej

  • Osoby z oceną „spełnia” przejdą do dalszego etapu rekrutacji opisanego w pkt. III.

III. Kryteria rekrutacyjne szczegółowe – Nauczyciel (przedstawiciel kadry dydaktycznej):

  1. Poziom znajomości języka angielskiego zbadany na podstawie oświadczenia kandydata. Zostaną nadane punkty wg klucza:
  2. Znajomość języka angielskiego na poziomie C1/C2 –  10 pkt.
  3. Znajomość języka angielskiego na poziomie B1/B2 – 5 pkt.
  4. Znajomość języka angielskiego na poziomie A1/A2 – 0 pkt.
  5. Staż pracy i doświadczenie w pracy z uczniami zbadane na podstawie oświadczenia kandydata. Zostaną nadane punkty wg klucza:
  6. Staż pracy od 1- 3 lat – 3 pkt.
  7. Staż pracy od 4-7 lat – 5 pkt.
  8. Staż pracy od 8 lat i więcej – 10 pkt.
  9. Motywacja do udziału w projekcie i sposób wykorzystania zdobytej wiedzy na rzecz Szkoły i uczniów na podstawie pytania otwartego zawartego w formularzu zgłoszeniowym. Nadawane będą punkty w skali od 0 do 10.
  10. Realizacja innych projektów, inicjatyw na rzecz Szkoły i młodzieży na podstawie pytania otwartego zawartego w formularzu zgłoszeniowym. Nadawane będą punkty w skali od 0 do 10.

IV. Kryteria rekrutacyjne szczegółowe – uczniowie:

  1. Średnia z ocen uzyskana na koniec pierwszego półrocza roku szkolnego 2024/2025. Nadawane będą punkty w skali od 0 do 5, wg klucza:

oceny powyżej 5,0 – 5 pkt.,

oceny od 4,6 do 5,0 – 4 pkt.,

oceny od 4,0 do 4,5 – 3 pkt.,

oceny od 3,6 do 3,9 – 2 pkt.,

oceny od 3,0 do 3,5 – 1 pkt.,

oceny do 2,9 – 0 pkt.

  • Ocena z języka angielskiego uzyskana na koniec pierwszego półrocza roku szkolnego 2024/2025. Nadawane będą punkty w skali od 0 do 5, wg klucza:

oceny powyżej 5,0 – 5 pkt.,

oceny od 4,6 do 5,0 – 4 pkt.,

oceny od 4,0 do 4,5 – 3 pkt.,

oceny od 3,6 do 3,9 – 2 pkt.,

oceny od 3,0 do 3,5 – 1 pkt.,

oceny do 2,9 – 0 pkt.

  • Ocena z zachowania uzyskana na koniec pierwszego półrocza roku szkolnego 2024/2025. Nadawane będą punkty w skali od 0 do 5, wg klucza:

wzorowe – 5 pkt.,

bardzo dobre – 3 pkt.,

dobre – 1 pkt.,

poniżej dobrego – 0 pkt

  • Zaangażowanie w życie Szkoły zostanie ocenione na podstawie rekomendacji wystawionej przez wychowawcę – do uzyskania max 3 pkt.:

udział w pracach na rzecz szkoły, szkolnych wydarzeniach – 1 pkt.,
udział w konkursach/olimpiadach, zajęciach pozalekcyjnych – 1 pkt.,
realizacja własnych inicjatyw na rzecz szkoły – 1 pkt.

  • Rozmowa w języku angielskim – ocena sprawności komunikacyjnej

umiejętność prowadzenia swobodnej rozmowy i wykazanie się bogatym słownictwem oraz poprawnością gramatyczną, pozwalającymi na precyzyjne wyrażanie myśli  – 5 pkt

umiejętność prowadzenia rozmowy i wykazanie się podstawowym słownictwem oraz poprawnością gramatyczną, pozwalającymi na formułowanie zrozumiałych komunikatów – 3 pkt

umiejętność budowania prostych zdań, albo formułowanie wypowiedzi z licznymi błędami leksykalnymi i gramatycznymi, zakłócającymi komunikację – 1 pkt

IV. Procedura rekrutacji

  1. Punkty uzyskane z powyżej wymienionych kryteriów szczegółowych zostaną do siebie dodane, suma będzie stanowiła o wyniku. Osoby z największą ilością punktów zostaną zakwalifikowane do projektu.
  2. Z rekrutacji zostanie sporządzona lista główna i rezerwowa (załącznik 4). Obie listy zostaną umieszczone na tablicy ogłoszeń umieszczonej w widocznym miejscu w budynku szkoły  i na stronie internetowej szkoły.
  3. O kolejności na liście decyduje suma uzyskanych punktów. W przypadku uzyskania takiej samej ilości punktów o kolejności na liście decydują:
    1. w przypadku nauczycieli – punkty za opis znajomość języka angielskiego, kolejno staż pracy, następnie opis zaangażowania w życie Szkoły,
    2. w przypadku uczniów – punkty za ocenę z języka angielskiego, kolejno zachowanie, następnie  zaangażowanie w działania szkoły.
  4. W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja zostanie powtórzona.
  5. Każdy kandydat ma prawo odwołać się w ciągu 2 dni od decyzji Komisji rekrutacyjnej. Komisja rekrutacyjna ma obowiązek rozpatrzenia każdego odwołania w ciągu 2 dni i w przypadku decyzji pozytywnej – zmiany wyników rekrutacji.
  6. Ocena uczestników zostanie zamieszczona na kartach oceny, będzie dostępna do wglądu dla każdej ze stron.
  7. W przypadku niepowodzenia rekrutacji z powodu zbyt małej ilości zgłoszeń lub wycofania się uczestnika lub innych zaistniałych okoliczności organizacja wysyłającą ma prawo na każdym etapie rekrutacji do ogłoszenia dodatkowego naborów uczestników, który może być prowadzony w trybie przyspieszonym, tj. bez zachowania terminu min. 2 tygodni przyjmowania zgłoszeń. W przypadku, gdy w toku rekrutacji wyłoniono uczestników rezerwowych, rezygnacja uczestnika powoduje dobór kolejnego z listy bez ogłoszenia naboru dodatkowego.

§ 4

Wymagane dokumenty w projekcie

  1. Na etapie rekrutacji:
    1. formularz zgłoszeniowy od ucznia i nauczyciela.
  2. Po zakwalifikowaniu do projektu:
    1. Umowa pomiędzy instytucją wysyłającą a uczestnikiem mobilności w programie Erasmus+,
    1. Warunki ogólne.
  3. Po zakończeniu udziału w projekcie uczestnik/uczestniczka otrzyma m.in. certyfikat ukończenia mobilności, dokument Europass Mobilność.

§ 5

Prawa i obowiązki uczestników projektu

Każdy uczestnik/uczestniczka projektu zobowiązany jest do:

  1. Udziału w zajęciach przygotowawczych z zakresu:
    1. języka obcego,
    2. pedagogicznego,
    3. kulturowego.
  2. Uczestnictwa we wszystkich spotkaniach informacyjnych w czasie trwania projektu zarówno przed wyjazdem, w czasie pobytu na praktykach zawodowych, jak i po powrocie.
  3. Przygotowania i złożenia wymaganego zapisami programu Erasmus+ raportu w systemie online KE, wypełniania ankiet ewaluacyjnych.
  4. Gromadzenia podczas pobytu na mobilności materiałów do opracowania narzędzi promocyjnych upowszechniających rezultaty projektu, uczestniczenia w spotkaniach promocyjnych upowszechniających rezultaty projektu.
  5. Współpracy z koordynatorem projektu.
  6. Odbycia mobilności zgodnie z programem i założeniami, uczestnictwa w realizacji programu kulturowego.
  7. Bezwzględnego przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa podczas podróży, mobilności, udziału w programie kulturowym, przebywania na terenie miejsca zakwaterowania i podczas spędzania czasu wolnego.
  8. Posiadania ważnych dokumentów uprawniających do pobytu za granicą, tj. ważny dowód osobisty lub paszport, dokumentów upoważniających do korzystania z bezpłatnej opieki medycznej tj. Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego.

§ 6

Zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie

  1. Organizacja wysyłająca zastrzega sobie możliwość wykluczenia uczestnika/uczestniczki z projektu w przypadku naruszenia niniejszego Regulaminu, zasad współżycia społecznego lub rezygnacji z nauki/pracy w szkole.
  2. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:
  3. Rezygnacja została zgłoszona na piśmie do koordynatora projektu w terminie do 3 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny.
  4. Rezygnacja w trakcie trwania zajęć przygotowawczych do mobilności jest możliwa w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych, działania siły wyższej, w terminie do 5 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Przyczyna rezygnacji nie może być znana przez uczestnika/uczestniczkę w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie. Rezygnacja musi być złożona na piśmie, do którego należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji (np. zwolnienie lekarskie).
  5. Rezygnacja z udziału w projekcie po zakupie biletów na przejazd/przelot w celu odbycia mobilności powoduje obciążenie uczestnika/uczestniczki kosztem zakupu /przebukowania biletu.
  6. W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie w czasie pobytu za zagranicą uczestnik/ uczestniczka zobowiązana jest do samodzielnej organizacji powrotu do kraju i na własny koszt.
  7. W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie z przyczyn nieuzasadnionych uczestnik/ uczestniczka może zostać obciążona kosztami poniesionymi na organizację jego/jej udziału w projekcie.

§ 7

Postanowienia końcowe

  1. Organizacja wysyłająca zastrzega sobie prawo zmiany lub aneksowania niniejszego Regulaminu.
  2. Regulamin obowiązuje od dnia ogłoszenia.
  3. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej: https://chemiktg.pl/

Tarnowskie Góry, 20.01.2024 r.

Skontaktuj się z nami:

ul. Opolska 26
42-600 Tarnowskie Góry
e-mail: sekretariat@chemiktg.pl
tel. 32 285 52 34
 
Skip to content